• صندلی اداری

صندلی اداری: چگونه کمردرد را به حداقل برسانیم

ارسال شده در: هومینو | ۰

نشستن روی صندلی اداری برای مدت زمان طولانی می‌تواند موجب کمردرد شود

یا مشکلات کمر شما را بدتر کند. مهم‌ترین علت این اتفاق، نشستن در حالت ثابت

است که فشار به کمر، شانه‌ها، دست‌ها و پاها را افزایش می‌دهد و به‌ویژه فشار

شدیدی به ماهیچه‌های پشت و ستون فقرات شما وارد می‌کند.

بیشتر مردم عادت دارند موقع نشستن پشت میز به جلو یا عقب خم شوند و این

حالت باعث کشش بیش از حد رباط‌های پشتی و افزایش فشار روی دیسک‌ها و

دیگرهای ساختارهای اطراف ستون فقرات می‌شود. به این‌ترتیب در طول زمان، نشستن

نادرست می‌تواند به ستون مهره‌ها آسیب برساند و موجب کمردرد شود. اما می‌شود

با استفاده درست از صندلی اداری این آسیب‌ها را به حداقل رساند.

یک صندلی اداری ارگونومیک صندلی‌ای است که وقتی به‌درستی از آن استفاده شود

می‌تواند به‌خوبی کمر شما را ساپورت کند و بدنتان را در هنگام نشستن در وضعیت

مناسبی نگه دارد. هرچند داشتن صرف صندلی اداری ارگونومیک کافی نیست و لازم

است که صندلی متناسب با بدن خود را تهیه کنید.

قدم اول و مهم در انتخاب صندلی اداری مناسب، توجه به ارتفاع آن به نسبت

میز و همچنین قدتان است. سپس و از آنجایی که این صندلی‌ها قابل تنظیم‌اند،

می‌توانید آن را با توجه به اندازه‌های فیزیکی خود تنظیم کنید. در اینجا دستورالعمل‌‌های

مهمی را برای اطمینان از راحتی بدن روی صندلی و به حداقل رساندن فشار

روی ستون مهره‌ها می‌آوریم.

۱. زاویه آرنج‌ها

به‌راحتی روی صندلی بنشینید، به‌طوری‌که به‌قدری به میز نزدیک باشید که

بازوهایتان با ستون فقراتتان موازی باشد. دستتان را روی سطح میز بگذارید و

ارتفاع صندلی را طوری تنظیم کنید که زاویه آرنجتان ۹۰‌درجه باشد.

۲. ران‌ها

امتحان کنید و مطمئن شوید که می‌توانید انگشت‌هایتان را به‌راحتی از لبه صندلی

زیر ران‌هایتان ببرید. اگر فاصله ران شما تا صندلی خیلی کم بود، باید پاهایتان را به

زیرپایی قابل تنظیم تکیه دهید و آن را بالاتر بیاورید. همچنین اگر قدتان خیلی بلند است

و بیشتر از یک انگشت بین ران‌ و صندلی فاصله است، باید سطح میز خود را افزایش

دهید تا بتوانید ارتفاع صندلی‌تان را بیشتر کنید.

۳. ساق‌ها

خود را روی صندلی به سمت عقب فشار دهید، دست خود را مشت کنید و سعی کنید

آن را بین پشت ساق‌ پا و جلوی صندلی ببرید. اگر نتوانستید به‌راحتی این کار را انجام دهید،

صندلی‌تان زیادی عمیق است و نیاز دارید با یک پشتی آن را تنظیم کنید.

۴. پشتی قوس کمر

وقتی خود را رو به عقب به صندلی فشار می‌دهید، حتماً باید صندلی یک کوسن

یا بالشتک داشته باشد که قوس کمر شما را حفظ کند، به‌طوی که نتوانید قوز کنید

یا به عقب خم شوید. وجود این کوسن‌ها در صندلی‌های اداری برای کاهش فشار

روی کمر شما ضروری است.

۵. زاویه چشم

در حالی‌که روی صندلی خود به‌راحتی نشسته‌اید و سرتان مستقیم روبه‌جلو است

چشمانتان را ببندید. حالا چشمانتان را باز کنید، نگاهتان باید مستقیماً روی مرکز صفحه کامپیوتر یا لپ‌تاپتان باشد.

اگر صفحه کامپیوتر بالاتر یا پایین‌تر بود، صندلی‌تان را تنظیم کنید تا فشار روی مهره‌های بالایی ستون فقراتتان را کاهش دهید.

دنبال کردن زهرا نقی پور:

آخرین ارسال ها از

ارسال پاسخ